måndag 20 februari 2012

Remiss

Idag har vi varit hos min gynekolog och fått en remiss till IVF. Jag borde vara överlycklig, men just nu känner jag mest oro över hur länge vi måste vänta om vi ska genomföra det helt via landstinget. Jag känner mig inne på att betala ett försök själva under tiden, då hinner vi ju göra något innan sommaren. Landstinget i Västra Götaland ska ge oss en tid inom tre månader, men det är sannolikt ett möte, inte start av IVF. Och frågan är om de verkligen håller vårdgarantin? Betyder tre månader egentligen sex månader? Jag vill inte vänta tills augusti! Mannen tycker jag är lite oresonlig och att vi gott kan vänta tills efter sommaren om det blir så, men jag vill bara inte vänta så länge!

Jag blev lite chockad över att få veta att vi har rätt till IVF från landstinget. Jag hade på något sätt helt slagit det ifrån mig. Jag trodde vi skulle få betala själva, vilket ju är dyrt, men fördelen är ju att vi hade kunnat börja NU. Nu känner jag mig helt i händerna på landstinget, och för ett kontrollfreak som jag känns väl det inte riktigt ok.

Och just det, en dagens så klart, 9 dpo idag:

Gnistrande vit (ok ljuset hjälper till lite, men det går inte att förneka att det är negativt. Igen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar