torsdag 22 november 2012

Vecka 25

Nu har vi haft två lugna veckor utan ytterligare incidenter och vi hoppas att det håller sig så! Magen växer och bebisen sparkar mer och mer. Men givetvis kan min oroliga själ inte nöja sig med det utan jag tänker ständigt på exakt hur mycket eller hur länge sedan det var bebisen sparkade. Stackars barn, jag kommer väl ta ordet hönsmamma till nya höjder.

När jag passerade 22 fulla veckor passade jag på att skaffa en gravidförsäkring. Av den typen som kostar pengar så att den faktiskt täcker något på riktigt. Trygg-Hansa blev det, precis som min egen försäkring. Om några dagar är jag 25 fulla veckor och det känns som en viktig milstolpe. Kanske, kanske vågar vi oss på att börja titta lite på lite grejer till bebisen då. Eller så väntar vi lite till. Till jul kommer mannens föräldrar hit och de vill nog gärna följa med och titta de också. Och man vet ju aldrig vad vi får i julklapp.

Det verkar som att det där med att köpa grejer till barnet är väldigt olika. En del börjar shoppa i vecka 7 och andra är som jag. Har inte köpt en pryl i vecka 25 och avvaktar nog lite till... En del verkar se det som att det är en ekonomisk fråga, att de vill sprida ut kostnaden. Men har man inte pengarna så får man väl spara lite? Just det ser jag INTE som ett problem. Bara för att jag inte köper nu betyder det ju inte att jag inte planerat för det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar