söndag 3 februari 2013

Vecka 35

Jodå, vi hänger i! Och egentligen börjar det väl närma sig nu, men jäklar vad svårt det är för mig att ta till mig det här. Jag är väl själva motsatsen till en avslappnad och lycklig förstagångsmor som glatt shoppar till bebisen (utan en tanke på allt som kan gå fel). Men hon sparkar på därinne och jag mår (fysiskt) rätt bra. Lite foglossning och lite sammandragningar (och det är väl bra i det här läget, livmodern tränar ju), men annars är ju allt bra. Lågt blodtryck, fint blodsocker, järnet är väl ok och inga infektioner. SF-måttet var 32 när jag var 33+0 och hjärtat tickade på fint. Men ändå. Oron finns där hela tiden.

Lite har vi börjar fixa, jag har köpt de första kläderna, en amnings-bh, säng och skötbord lånar vi av en kompis (och i början ska vi ha en vagga som går i släkten och den har mamma gjort i ordning) och vagnen är ju beställd (och finns på plats men vi vågar inte hämta den än). Dagens projekt blir att beställa lite filtar, en tunn kudde,en skötbädd och lite annat på internet. Och snart kanske jag packar bb-väskan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar