måndag 10 oktober 2011

Irriterande reklam (skärpning Clearblue!)

Jag måste bara få ur mig mina känslor kring Clearblues fruktansvärt irriterande reklam som kan beskådas på varje reklamkanal just nu. Har ni på Clearblue någonsin funderat över er målgrupp för ägglossningstester?

(med irriterande röst)
"Hej Claire,jag blev så fort gravid med min lilla flicka, nu längtar jag efter att få ett barn till"

Eh...om det nu är så lätt för henne att bli gravid varför behöver hon då ens ägglossningstester? Och om det nu gick lätt tack vare Clearblue första gången (högst tveksamt,men ok), varför behöver hon skriva till dem för att fråga hur hon ska bära sig åt nästa gång?

Jag tycker att ni som gör reklam av det här slaget borde fundera på vilka som som egentligen köper ägglossningstester. Jovisst, det finns ju de som köper dem en gång och blir gravida direkt men de hade sannolikt blivit  gravida ändå. De verkligt trogna kunderna är ju de som INTE blir gravida lätt utan månad efter månad använder ägglossningstester för att bättra på sina chanser. Att då se en sådan reklamfilm om hur "lätt" det går med Clearblue är ju ett direkt hån och den stöter förmodligen bort fler kunder än den lockar.

Tänk efter för guds skull!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar