tisdag 27 mars 2012

Provresultat

Igår ringde läkaren från Carlanderska och det var (precis som i onsdags förra veckan) både bra och dåliga nyheter. Å ena sidan såg mina sköldkörtelprover sådär ut (dåligt), men å andra sidan såg allt annat bra ut (bra ju!). Eftersom mitt TSH var 3,6 fick jag börja med Levaxin. Det är inte katastrofdåligt på något sätt, men inte optimalt om man vill bli gravid heller. Jätteskönt att de åtminstone tittade på det innan vi börjar så att jag har en chans att korrigera det bäst vi kan. Jag hämtade ut mina piller idag på apoteket och där visade det sig att mina hormoner till IVf:en kommit in också! Men jag tog inte ut dem nu, de ska vara i kylskåp så jag tror det är bäst att hämta dem precis innan vi ska börja, om tre veckor (hoppas vi i alla fall!).

Om en vecka åker vi på semester och sen är det ju nästan dags för sprutstart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar