söndag 11 mars 2012

Varmt och skönt





Äntligen en rejäl temphöjning! Det verkar som att min ägglossning är senare den här månaden, men så slutade jag ju med agnus castus också (inför ivf, det funkar inte ihop). Men nu så matchar min temperatur vädret ute också...

Jag borde få mens den 20:e, dagen innan läkarbesöket. Kanske inte jättekul, men det ska inte spela någon roll enligt carlanderska.

Det är så mycket lättare att tänka på tekniska detaljer rörande ivf:en än vad resultatet kan bli. Jag vet inte hur jag kommer känna för en ny graviditet. Det är ju det jag önskar mig allra mest, men jag är för rädd för att orka tänka på att faktiskt vara gravid igen. Graviditet har hittills bara inneburit ångest och sorg. Jag kommer ihåg hur glad jag var första gången jag fick ett positivt graviditetstest, jag var helt euforisk och föreställde mig oss med vår lilla bebis. Jag fick nog bara känna så några dagar innan det gick fel. Andra gången var jag mycket mer avvaktande. Inte lika glad för att skydda mig själv i fall det värsta skulle hända, men ändå inte förberedd på exakt HUR dåligt det kunde gå. Jag kommer aldrig vara tillräckligt förberedd, men månad efter månad försöker vi ändå och springer ganska aningslöst mot målet. Vad kommer hända härnäst?


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar