torsdag 26 juli 2012

Älskar livsmedelsverket


Jag har precis upptäckt att man INTE ALLS behöver undvika sushi som gravid. Rå lax är helt ok så länge den är färsk! Tack livsmedelsverket! Här har jag gått och trott att det gällde samma sak för rå fisk som för rått kött, men så är det inte...Det enda jag är sugen på idag i mitt illamående är sushi (med mängder av ingefära) och jag hade förberett mig på trist vego-sushi, men fick äntligen en positiv överraskning.

Däremot ska man vara försiktig med gravad och rökt lax (kolla datumet), den har legat mycket längre.

Nu undrar jag ju varför mina vanligtvis upplysta vänner missat sådan relevant information? Detta har gällt sedan 2008. Paranoia? Jag har visserligen en vän som är rädd för hårdost också, det verkar som att vissa blir så hispiga att de inte ens kan tolka kostråden rätt...efter två missfall är jag såklart jätteförsiktig, men mina missfall hade INGET med vad jag ätit att göra och jag tänker inte låta oresonlig rädsla göra den här graviditeten jobbigare än vad den redan är. I det här läget är det nog bättre att jag får i mig någon mat överhuvudtaget, knappast läge att vara petig.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar