onsdag 25 juli 2012

Hänger i

Jo jag är fortfarande här, nervös och illamående, men fortfarande gravid. 7 veckor och en dag idag. Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till graviditeten faktiskt. So far so good, men jag har varit med förr och sett alltför mycket både hända mig själv och andra för att kunna slappna av. Jag har ständigt illamående som ju påminner mig om att jag faktiskt är gravid, men bortsett från det känner jag inget utom diverse kramper, stick, svid och mensvärksliknande grejer i magen. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera dem heller. Varje smärta känns ju som att allt ska gå åt skogen, men samtidigt är de ju där hela tiden så jag orkar ju inte ägna all tid åt dem heller. Svårt det där.

Om lite mer än en vecka ska vi på ett ultraljud på Carlanderska. Då kommer vi får veta om det faktiskt finns något där inne, än så länge har jag svårt att föreställa mig det. Veckan efter har vi fått tid på MVC. Jag var väldigt, väldigt tveksam till att boka en tid innan vi gjort ultraljudet, men Carlanderska insisterade på att jag skulle ringa redan nu. Jag är så rädda att jinxa den här graviditeten!


Enligt min gravid-app (som jag med stor tvekan vågade ladda ner) är pyret nu stor som ett litet hallon. Kom igen nu lilla pyret! Väx där inne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar