torsdag 17 maj 2012

Ledsen men livet går vidare...

Efter några dagar känns det inte mindre ledsamt, men lite mindre akut ont i alla fall. Negativt test följdes inte av normal mens utan av mensen från helvetet. Ont, ont, ont!

Det är lite för mycket ledsamt i mitt liv just nu. Det är inte bara vår barnlöshet som gör ont, det är flera familjemedlemmar som inte alls mår bra och det gör livet lite tungt just nu. Jag är i grunden en väldigt positiv person med ett psyke som är så stabilt att det antagligen är lite provocerande ibland. Just nu är jag ledsen, men jag vet också att det bara är tillfälligt. Jag går vidare.

Om 6 veckor blir det ett frysförsök med vår lilla blastocyst om allt går som det ska. Fram tills dess ska vi ta det lugnt! Och idag blir det ett stillsamt 17 maj-firande (jag har kanske inte nämnt att jag är norsk?).



2 kommentarer:

  1. Jag beklagar så mycket att det inte gick vägen. Hoppas ni får komma tillbaka till kliniken och pratat igenom allt. Ge inte upp! Ibland är vägen bara lite extra krokig. Kramar/ lycka ab ovo

    SvaraRadera
  2. Oj missade den här kommentaren hur länge som helst, men tack!

    SvaraRadera