måndag 7 maj 2012

Ruvardag 8 Halsfluss :(

Mitt halsonda visade sig vara halsfluss, så nu äter jag penicillin, inte kul! Och att vara hemma från jobbet gör inte att väntan känns kortare. Det liksom svider och drar i livmodern och jag bara hoppas att mensen inte kommer. Jag hoppas verkligen det här inte påverkar våra chanser negativt. Det finns ju vissa som säger att immunförsvaret är sänkt i tidig graviditet så att förkylning eller halsont kan vara ett graviditetssymptom men jag är tveksam. Mina bröst gör inte ont längre (vilket såklart inte gör mig lugnare) och livmodervärken har liksom ändrat karaktär från mensvärks-liknande till mer svidande så jag vet inte vad jag ska tro. 6 dagar kvar till officiell testdag, men jag kanske testar dagen innan för att ge mig själv mer tid att smälta resultatet vare sig det är positivt eller negativt. Om jag inte hinner få mens innan så klart, men nu håller vi tummarna att den håller sig borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar