tisdag 29 maj 2012

Den skumma cykeln fortsätter

Eftersom jag fortfarande inte slutat blöda fick jag komma in på ett ultraljud idag och allt såg normalt ut. Fina äggstockar, inga cystor, inget mystiskt blod i bukhålan och en tjock slemhinna (så jag har inte mens). Men ingen riktig förklaring till blödningen förutom hormon-obalans. Bara att vänta på den riktiga mensen alltså. De erbjöd mig progesteron i 10 dagar för att framkalla mens, men jag tror ärligt talat att min mens kommer som vanligt ändå, så jag sa nej. Nu håller vi bara tummarna för att mensen kommer i tid så jag hinner göra ett FET innan de stänger för sommaren.

Ikväll måste jag uthärda en middag med min gravida kompis, jag vet inte ens hur jag ska beskriva hur jobbigt det känns. Nej, jag orkar ärligt talat inte med att vara en storsint människa här på bloggen. Och det står jag för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar