söndag 10 juni 2012

Försummat bloggen

Ja här blir det inte mycket skrivet, men livet har tagit andra vägar de senaste veckorna. Min fina mormor gick bort och allt som följer med det har tagit upp min tid.

För en vecka sedan fick jag mens och nu är jag äntligen blödningsfri! Efter nästan tre veckor med konstant blödning så känns det helt underbart! Det eviga blödandet ledde dessutom till obalans i snippan så jag fick behandla mig med en omgång Lactal. Men nu känns den normal igen!

Eftersom jag fått en riktig mens så blir det FET om ca två veckor om allt går som det ska. Jag ska på ett ultraljud på tisdag och på onsdag ska vi till Sahlgrenska för ett första besök. Ska bli spännande att se vad de säger.

2 kommentarer:

  1. Vad spännande med FET! Min klinik hade nästan bättre resultat vid FET-cykler än vid vanlig ET :) Hur många eskimåer har ni? Hur många dagar är de odlade?

    SvaraRadera
  2. Ja jättespännande! Vi har bara en enda liten eskimå för de långtidsodlade de tre som blev över förra gången och då blev bara en kvar (vilket ju är helt normalt, syftet är ju att sortera bort de mindre bra embryona). Carlanderska sa att 93% av 5-dagars blastocysterna överlever upptiningen så nu får vi hålla tummarna...graviditetschansen är ca 60% enligt hemsidan (och ca 45% för lyckad graviditet, missfallsrisken är ju alltid 25 % tyvärr).

    SvaraRadera