måndag 18 juni 2012

Äntligen!

Äntligen positivt ägglossningstest, jag började ju tappa hoppet här...Det betyder ultraljud på torsdag och förhoppningsvis insättning av den lilla blastocysten på på söndag. Om allt går bra. Fram tills nu har jag försökt ignorera hur nervös jag är över det lilla embryots öde på söndag. På något sätt hjälper det inte att Carlanderska sa att 93% av deras blastocyster överlever upptiningen. Jag är ett nervvrak ändå. Den lilla måste ju överleva! Det är den enda vi har!

Innan vi kommer så långt som till insättning gäller det dock att min lilla kropp beter sig som den ska, så vi har ett ultraljud att klara av innan vi vet om det blir på söndag eller inte. Äggstockarna värker jättemycket så förhoppningsvis har jag haft en fin ägglossning som gör miljön optimal för ett litet embryo om några dagar. Nu håller vi tummarna! För både livmodern och lilla embryot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar