fredag 29 juni 2012

Feg!

Nej jag vågar inte testa! Jag har diskuterat med mig själv varje morgon, men jag klarar inte av det...och jag känner mig inte alls gravid. Hur man nu känner sig om man är gravid i vecka 4. Det är ruvardag 5 idag och det är fortfarande tidigt, men just nu tänker jag mest på vilken tidpunkt som är minst olämplig för ett sammanbrott. Om jag testar negativt i morgon skulle det förstöra helgen men testar jag på måndag eller tisdag blir det jobbigt för vi åker till Italien på tisdag. Och testar jag senare är vi i Italien med hela tjocka släkten. Usch, jag brukar inte vara så här velig. Och inte så negativ!

3 kommentarer:

  1. Jag har läst att det är först på dag 11 kroppen har producerat tillräckligt med hcg för att det ska synas ordentligt på ett gravtest. Jag testade först på dag 10, och då syntes det så svagt att det nästan var osynligt.. jag tycker att du kan vänta lite till innan du börjar testa, annars får du nog bara flera dagars negativt besked, innan det ens är möjligt att se.. jag önskar otroligt mycket lycka till och håller tummarna!! Jag vet att väntan är outhärdlig, men stå ut!;) kram!

    Http://vivillblitre.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Jag testade positivt på dag 14 och kände INGENTING... Inga ömma bröst, ingen molvärkk osc osv.. Så känna behöver man icke! Håller tummarna :)

    SvaraRadera
  3. Tack för stöttande svar! Jag har inte testat än, men jag börjar bli allt mer övertygad om att det är negativt :( jag har verkligen ingen känsla alls av någonting utom mensvärl (vilket man ju kan ha som gravid också, men ändå). Kanske vågar mig på ett test i morgon, det kan vara skönt med en dag att hämta sig oavsett resultat innan man ska träffa svärföräldrarna...och är det negativt i morgon (ruvardag 8) så kan det ju ändå ändra sig.

    SvaraRadera