torsdag 14 juni 2012

Två läkarbesök på två dagar

Efter två grundliga undersökningar av mina privata delar på två dagar har det konstaterats:

1. Om allt ser fint ut på ultraljudet nästa vecka så borde vi få göra FET runt midsommar! Yay! Nu syntes inte mycket så jag ska göra ägglossningstest och när jag får positivt ska jag in på kontroll igen för att kolla att förhållandena är de rätta.

2. Jag har endometrios. Inte så yay. Men det positiva med gårdagens diagnos (och trevliga besök på Sahlgrenska) var att detta är förklaringen till våra problem (jag återkommer med förklaringen i helgen) och resulterade i en remiss direkt till ivf utan andra åtgärder. Det kommer visserligen ta tid, ca 6 månader, innan vi får starta med landstinget, men ändå!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar