tisdag 26 juni 2012

Att testa eller att inte testa...

Vis av förra gången jag ruvade på ett litet embryo så vet jag nu att det där med att vänta tills testdagen inte nödvändigtvis minskar stressen. Inte alls faktiskt. Frågan är om att testa galet tidigt skulle göra saken bättre? Mitt testdatum är inte förrän den 8:e juli (jag vet, sjukt sent!) och eftersom jag ska sluta med Crinonet den 5:e juli lär jag redan fått mens då om detta går åt skogen. På något sätt är det mindre jobbigt med själva mensen om man redan vet att det är negativt. Å andra sidan får ju ett negativt graviditetstest vem som helst att bryta ihop i den här situationen. Helt klart kommer det att bli test innan den 8:e, men frågan är om jag orkar med stressen med att testa varje dag? Jag har en hel hög billiga tester, så det är ingen kostnadsfråga. I morgon är jag på ruvardag 3 och 8 dagar efter ägglossning och borde garanterat ha negativt resultat oavsett om jag är gravid eller ej, kanske värt att börja då för att liksom smyga mig på resultatet? Eller funkar inte det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar