torsdag 10 maj 2012

Ruvardag 11 (?)



Oj vad tiden går...men det borde väl vara ruvardag 11 idag eller hur? Det börjar närma sig.

Jag är väl lite motsatsen till en testoholic, jag skulle gladeligen vara gravid i två månader utan att testa bara för att slippa besvikelsen om det skulle gå fel. Men så funkar det inte när man är i IVF-branschen! Test på söndag alltså. Förut har jag testat ungefär när jag ska ha mens för att kunna sluta med progesteronpiller/kräm, men nu verkar det ju som att de nya rönen är att det räcker att ta progesteronet i två veckor och sen ska man sluta, så det har ju varit en plåga helt i onödan!

Igår hade jag något brunt grynigt i Crinonet på morgonen och bröt nästan ihop, men sen var det inget mer. Jag har ju läst att Crinone är ökänt för att ge flytningar i alla möjliga färger, men man är ändå aldrig beredd. Idag har mina flytningar (ursäkta, det här är ju inte fräscht, men jag gissar att det är mest andra kvinnor i samma situation som läser här?) blivit liksom trådiga, nästan som vid ägglossning fast vit-gula. Skitskumt verkligen. Annars är det bara samma gamla mensvärks-liknande känsla. Brösten är helt normala, inte ömma alls.

1 kommentar:

  1. Snart test alltså! Beundrar din tålmodighet. Har också hört mycket om crinonet, så jag var glad att jag fick lutinus istället. Håller mina tummar som alltid! /lyckaabovo

    SvaraRadera