torsdag 10 november 2011

Spottings

Åh det är så surt! Inte nog med att man har mens, ska man behöva ha äckliga ljusbruna flytningar innan den väl kommer också? På 8 dpo! Jag kommer gissningsvis inte få riktig mens förrän på måndag (12 dpo) så alltså 4 dagar med spottings-elände innan dess...usch! Jag har försökt lite med progesteronkräm men den gör ingen större skillnad om jag inte överdoserar rejält. Tidigare använde jag progesteron-vagitorier men de är ärligt talat bara sååå äckliga! Och man vet inte när man ska sluta med dem. Man slipper visserligen spottings men ångesten över att inte veta när man ska sluta gör att det inte är värt det för mig. Och jag har blivit gravid utan dem, så de är knappast nödvändiga. Jag tror överhuvudtaget att det finns en riktig "lutealfas-hype" i bli-gravid-kretsar. Sanningen är ju att massor av människor blir gravida med korta lutealfaser, de har bara ingen aning om att de ens finns något som heter lutealfas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar