torsdag 26 april 2012

Nervös

Nu är det bara timmar kvar tills att vi ska till Carlanderska och göra ägguttaget och jag är fruktansvärt nervös! Av någon okänd anledning väljer en av mina vänner att just precis nu ringa och berätta att hon är gravid. Blandade känslor är väl bara förnamnet på hur jag kände. Jag är glad för hennes skull men jag gråter för min skull ändå. Det gör så ont i hjärtat och jag hoppas så mycket att det ska bli vår tur snart. Jag känner mig så lurad. Jag har varit gravid två gånger och har passerat de beräknade födelsedatumen snart två gånger också och ändå står jag här utan vare sig bebis eller gravidmage.

I morgon bitti är det sanningens ögonblick. Då får vi veta om det finns några ägg och när planerat insättningsdatum blir om vi har sådan tur att allt går som det ska i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar