tisdag 24 april 2012

Sprutdag 9 och ultraljud igen

Idag har vi varit på Carlanderska igen och tittat till äggen. De är inte så värst många äggblåsor, 5 stora (14-15 mm) på höger äggstock och ungefär lika många men mindre (10-11 mm) i storleken på vänster äggstock, men jag hoppas det räcker! Min slemhinna var tjock och fin i alla fall, men jag fick lära mig att den får inte bli för tjock, då blir den för gammal. Det är det tillsammans med storleken på de största äggblåsorna som avgör när man måste göra äggplocket. Torbjörn på Carlanderska sa att det blir äggplock på fredag, så ikväll är det dags för mina sista sprutor Gonal-f och Orgalutran och i morgon ska jag ta Ovitrelle för att få äggen att mogna lagom till fredag förmiddag.

Från vad jag sett på den här videon så är Ovitrelle-sprutan ganska lika Orgalutran-sprutan:


I morse vaknade jag och hade panik över att äggen skulle ha försvunnit! Jag känner inte lika mycket som jag gjorde för några dagar sen så jag fick för mig att jag antingen redan haft ägglossning eller att de bara slutat växa. Men så verkar det inte vara alltså. Jag kan förhoppningsvis slappna av lite ikväll och i morgon, men det börjar bli väldigt nervöst nu...Snälla små äggen, väx er nu stora och fina tills på fredag (men håll er på plats, vill vill inte ha någon tidig ägglossning)!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar