måndag 23 januari 2012

Bokat en tid

Idag har jag bokat en tid hos min gynekolog för att diskutera hur vi ska gå vidare. Om tre veckor är det dags och jag längtar! Jag har ingen aning om hur lång tid det kommer ta för oss att påbörja IVF ens om vi ska betala själva, men det är åtminstone ett steg i rätt riktning. Realistiskt sett kanske vi kan börja i april? Eller är det väl optimistiskt? Ja, ja, det händer något i alla fall.

Här kommer den utlovade uppdateringen om hur Cicatrix har funkat på mina ärr, så här såg det ut för ca 4 månader sen:

Och så här ser det ut nu:
Som ni ser har det bleknat en hel del i ytterkanterna. Tills viss del är det nog också tjockare nu, det är ju en del av läkningsprocessen. Jag har ju ingen aning om hur stor skillnad Cicatrix har gjort för själva läkningen, men det håller åtminstone ärren mjuka vilket gör att det kliar mindre. Den mystiska randen under ärret på den sista bilden är bara ett streck efter mina jeans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar