fredag 5 augusti 2011

Att bli en hälsosam människa

Egentligen känns det här fruktansvärt orättvist. Jag är normalviktig, motionerar (ibland) och äter min spenat och så finns det människor som dricker läsk och kaffe (dödsynd om man ska tro amerikanska "bli-gravid"-forum), inte tar några folsyratabletter och äter chips till fredagsmyset varje vecka som blir gravida på första försöket. Men nu är ju livet som sådant att världen är inte rättvis och jag är inte gravid. Alltså måste jag försöka bättra på chanserna med att bli en bättre människa (hälsomässigt alltså, jag tänker fortsätta vara mitt vanliga operfekta jag på det rent personliga planet). Så vad är planen? Ja det är ju lite oklart, men hittills har jag gjort detta:

-Tagit en multivitamin med extra folsyra varje dag
-En kapsel med fiskolja (omega 3 ska ju vara bra)
-15 droppar Agnus Castus morgon och kväll (smakar hemskt, men vad gör man inte)
-Ätit min mans hälsosamma mat (han lagar maten och han är ett stort fan av grönsaker och fisk så det är ju ganska skönt att inte behöva anstränga sig själv på den punkten)

För att ytterligare bättra på oddsen ska jag nu i augusti:

-Träna tre ggr i veckan. Det borde ju inte göra någon skada i alla fall.
-Minska på kaffet.I början när vi försökte lade jag av helt men efter missfallet smög det sig på igen, men skärpning nu igen!

Hade jag nu bott i USA hade jag antagligen gått på någon form av detox med mycket sånt där "wheat grass", yogat varje dag och förmodligen tryckt i mig ännu fler hälsotillskott, men det får räcka så här just nu.

Uppdatering med resultat kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar