fredag 5 augusti 2011

Vad har hänt hittills?

För ungefär ett och ett halvt år sedan bestämde vi att vi skulle börja försöka få mig gravid (på smällen, med en bulle i ugnen, i välsignat tillstånd) men det gick knappast så enkelt som man kunde hoppats. Medan varenda människa jag känner har lagt upp Facebook-uppdateringar om bebisar och gravidmagar hit och dit har min lilla mage varit ekande tom. Utom några korta veckor i februari-mars 2011 då jag faktiskt fick ett positivt graviditetstest bara för att få missfall i ca vecka 6-7.

Så vad har hänt hittills?

Februari 2010 - Vi började försöka

April 2010 - Jag går till gynekologen första gången för att kolla varför min lutealfas är lite kort. Jag får till svar att det nog inte är någon fara men de ber mig återkomma i september 2010 ifall jag fortfarande inte är gravid då.

September 2010 - Fortfarande inte gravid så jag får pergotime och progesteronvagitorier (inte kul, mycket kladd och jobbiga biverkningar av pergon)

Februari 2011 - Fortfarande inte gravid så får göra en spolning av äggledarna...och blir gravid (kanske lite skräp i systemet som var problemet, man är ju inte helt purung)

Mars 2011 - Missfall och blöder i ca 6 veckor

Maj 2011 - Dags att försöka igen, men konstig(are) mens, mycket småblödningar (blä!)

Juni 2011 - Vi bestämmer att vi ska försöka över sommaren och se om det tar sig, annars söker vi hjälp i september, jag börjar med naturpreparatet Agnus Castus för att försöka få ordning på menscykeln.

Augusti 2011 - NU! Värsta menscykeln hittills med massor av småblödningar men jag skyller på det jäkla progesteronet som jag försökte med igen och som försenade min mens över en vecka med resultatet att min ägglossning kom en hel vecka för tidigt den här cykeln. Aldrig mer! Från och med nu kan jag tänka mig att använda lite progesteronkräm, men inte vagitorierna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar