måndag 8 augusti 2011

TCOYF

Bild från www.tcoyf.com
Det här med recensioner är ju inte så dumt, så jag ger mig på en till. Ett och ett halvt år i "bli gravid"-branschen har ju gett mig möjlighet att köpa (och förkasta) en hel del olika produkter. TCOYF (Taking Charge of Your Fertility) är en bok skriven av den amerikanska författaren och hälsoföreläsaren (enligt hemsidan) Toni Weschler. Boken går på ett antal hundra sidor igenom hur man kan genom att mäta sin basaltemperatur och kontrollera sitt livmodersekret samt kartlägga andra symptom man kan tänkas ha, kan öka sina chanser att bli gravid och dessutom upptäcka eventuella problem. Boken är grundlig och saknar man helt kunskap om sin menscykel och dessutom är oförmögen att googla så är den troligtvis revolutionerande. Kan man däremot använda internet (och läser man den här recensionen så är det ju troligt att man kan det) så kan man ärligt talat få den här informationen helt gratis. Därmed inte sagt att boken är dålig, det är den inte, men jag köpte den för sent i processen. Hade jag köpt den innan jag upptäckte Fertility Friend  hade jag antagligen tyckt den var fantastisk.

Betyg: 3
Rekommenderas? Jo men faktiskt, men i så fall inte när man redan har tempat i flera månader utan innan. Den ger trots allt bra kunskap om det kvinnliga fortplantningssystemet som vi alla borde ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar