onsdag 10 augusti 2011

Att vänta

Det här med att försöka bli gravid är en lång rad av cykler av väntan. Först väntar man på ägglossning och sen väntar man på att mensen (inte) ska komma och så börjar det om igen. Skulle jag lyckas bli gravid är det dags för ytterligare nio månader av väntan. Jag är inte en särskilt tålmodig person så denna väntan håller på att göra mig galen. Det är ju inte så att jag inte har annat att göra, men på något sätt så sitter ändå hela livet i vänthallen medan vi hoppas på att vår familj ska bli tre i stället för två.

Lite förströelse under tiden som du väntar:
  • Skicka efter en förutsägelse om när du kommer att bli gravid från internet-spådamer (det finns massor, jag har för säkerhets skull frågat två och de säger båda augusti-september 2011, om de har rätt återstår att se)
  • Beställ nya kosttillskott (är det inte vitamin D som är undermedlet så kan det ju vara vitamin E, eller varför inte båda?)
  • Starta en blogg om eländet
  • Lägg all din kärlek på din katt, krukväxt eller annan valfri varelse
  • Dränk dina sorger i vin (är man inte gravid kan man åtminstone dricka vin, en ljuspunkt!)
  • Tänk på dem som har det värre (nu menar jag inte ALLA som har det värre, utan de som har det värre på "bli med barn"-fronten, de finns alltid)
surrogatbebis




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar